Oferta poradni
Poradnia zatrudnia:
- Psychologów,
- Pedagogów,
- Logopedów,
- Terapeutów pedagogicznych,
- Socjoterapeutę,
- Doradcę zawodowego,
- Lekarza.
Diagnozujemy:
- osiągnięcia edukacyjne,
- zdolności intelektualne dzieci i młodzieży,
- trudności w nauce,
- gotowość szkolną,
- dysleksję, dysortografię, dysgrafię, dyskalkulię,
- trudności wychowawcze,
- zaburzenia w rozwoju emocjonalnym,
- nieprawidłowości w rozwoju psychofizycznym,
- wady wymowy,
- predyspozycje zawodowe.
Wydajemy opinie w sprawie:
1. Osiągnięcia gotowości szkolnej przez dziecko w wieku 6 lat, które odbywa roczne przygotowanie przedszkolne poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym;
2. O potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (wydawana przez Zespół Orzekający);
3. Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej;
4. Odroczenia rozpoczęcia spełnienia przez dziecko obowiązku szkolnego;
5. Powtarzania klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej;
6. Zwolnienia ucznia z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego;
7. Objęcie ucznia nauka w klasie terapeutycznej;
8.Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;
9. Dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową);
10. Dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia egzaminu w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową);
11. Dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową);
12. Dostosowanie warunków i formy egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb psychofizycznych absolwenta;
13. Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki;
14. Przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy;
15. Przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia;
16. Udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób nie mających 16 lat, które ukończyły gimnazjum, oraz nie mających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum;
17. Dotycząca braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych;
18. Innych (dla potrzeb sądu, lekarzy specjalistów, Zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności);
19. Objęcie dziecka pomocą psychologiczno - pedagogiczną w przedszkolu w formie:
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
- zajęć logopedycznych;
- zajęć o charakterze terapeutycznym.
20. Objęcia ucznia/wychowanka pomocą psychologiczno - pedagogiczną w szkole lub placówce w formie:
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
- zajęć logopedycznych;
- zajęć socjoterapeutycznych;
- zajęć o charakterze terapeutycznym;
- nauczania w klasie terapeutycznej;
21. Udziału w indywidualnych zajęciach specjalistycznych w zakresie terapii pedagogicznej, zajęciach rewalidacyjnych, usprawniających ruchowo, profilaktyki społecznej i resocjalizacji, przygotowujących dzieci i młodzież do samodzielności w życiu społecznym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym.
Orzekamy:
- o potrzebie kształcenia specjalnego,
- o potrzebie indywidualnego nauczania,
- o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych,
- o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
- o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
Prowadzimy terapię:
- Pedagogiczną,
- Logopedyczną,
- Psychologiczną,
- Psychoterapię dziecka i rodziny,
- Terapię dziecka z nadpobudliwością psychoruchową,
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
- Doradztwo zawodowe grupowe i indywidualne.
Realizujemy warsztaty psychoedukacyjne o różnej tematyce dla dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców.
Proponowane zajęcia dla uczniów :
- integracyjne,
- wspierające rozwój emocjonalny,
- profilaktyczne, w tym przeciwdziałanie agresji, profilaktyka uzależnień, poszerzające wiedzę na temat zespołu FAS,
- kształtujące umiejętności interpersonalne,
- dotyczące radzenia sobie ze stresem,
- zwiększające umiejętności efektywnego uczenia się.
Spotkania z rodzicami i nauczycielami:
- dojrzałość szkolna,
- przyczyny niepowodzeń szkolnych,
- problemy wychowawcze,
- ADHD,
oraz inne, w zależności od aktualnego zapotrzebowania szkoły.
Kto może korzystać z naszych usług?
Dzieci i młodzież uczęszczająca do przedszkoli, szkół i placówek oświatowych znajdujących się na terenie miasta i powiatu lipnowskiego do 25 roku życia.
Dzieci do 5 roku życia nie uczęszczające do placówek oświatowych.
Ich rodzice, opiekunowie.
Nauczyciele i osoby zajmujące się pracą na rzecz dzieci i młodzieży.
Procedura przyjmowania interesantów zgłaszających się
do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Lipnie
1. Interesanci: rodzice/prawni opiekunowie dzieci lub uczniowie zgłaszają się do sekretariatu w celu uzyskania informacji kto z pracowników PPP zajmie się sprawą.
2. Osobiście ustalają z osobami badającymi termin diagnozy psychologicznej, pedagogicznej lub logopedycznej.
3. W wyznaczonym terminie rodzice/prawni opiekunowie zgłaszają się z dzieckiem, składają wniosek o przebadanie dziecka, do którego dołączają wymaganą dokumentację np. zaświadczenie lekarskie, opinię wychowawcy lub nauczyciela polonisty, wytwory pracy szkolnej ucznia itp.
4. Pełnoletni uczniowie mogą zgłaszać się na badania i konsultacje bez rodziców/prawnych opiekunów.
5. W przypadku braku lub niewystarczającej dokumentacji dołączonej do wniosku - osoba badająca informuje o konieczności jej dostarczenia.
6. Po zakończeniu czynności diagnostycznych, rodzic/prawny opiekun dziecka lub pełnoletni uczeń uzyskuje szczegółowe informacje na temat wyników badań, zaleceń postdiagnostycznych dotyczących udzielenia właściwych form pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
7. Na wniosek rodziców/ prawnych opiekunów, specjaliści opracowują i wydają - w terminie do 30 dni od zakończenia diagnozy – stosowną opinię.
8. Interesanci mogą zgłaszać swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące prowadzonej sprawy do Dyrekcji PPP.
Jakie formy pomocy proponujemy?
dla dzieci i młodzieży:
- programy profilaktyczne i edukacyjne,
- zajęcia edukacyjne i terapeutyczne,
- indywidualną terapię pedagogiczną, logopedyczną, psychologiczną,
- diagnozę i konsultację,
- psychoterapię,
- poradnictwo zawodowe,
dla rodziców i nauczycieli:
- warsztaty i trening,
- poradnictwo terapeutyczne (indywidualne lub rodzinne),
- prelekcje na różne tematy według zgłaszanych potrzeb.